Keď som šla za svojim cieľom po hranici zdravého rozumu

Prichádza január 2016. Začínam s boxom u Roba PukačaOFA – fighterskom gyme v Bratislave. Okrem toho však nerobím žiadne iné cvičenie.  Randomne skupinovky u Miša Duchoňa, randomne niečo silovo, ale box ma tak baví ako nikdy nič a hlavne tak unavuje, že mi to proste stačí. Ten chlapec ma vie tak zmordovať ako nikto. Baví ma box, baví ma tá práca na technike, kondičke na funkčnosti tela o ktorom som si myslela, že je na tom už dosť dobre. Prichádzam na to, že ani nie, pretože pri boxe neexistuje niečo ako dosť dobrá kondička.

Prichádza júl, končíme s gymom, v ktorom sme doteraz pôsobili s kamošmi, pretože sa budova bude búrať. Po debate s headcoachom OFA som sa rozhodla, že budem pôsobiť ako trénerka u nich. Zrazu sa ocitám v gyme, kde pôsobí fighterská elita na Slovensku. V gyme, kde ľudia makajú dvoj-trojfázovo denne, bez mihnutia okom. Ráno tréning, celý deň lapovanie s klientmi, večer tréning. Silovo, kondične, box, grappling, thai box, na čo si spomeniem. Pôsobia a rastú tam legendy. Som legenda, medzi svojimi, ale inak ako chalani z OFA. Ja som legenda v mojej cieľovke, medzi ženami, ktoré chcú dosiahnuť to, čo ja kedysi. Lenže ja chcem byť dosť dobrá aj na to, aby som zapadla aj medzi ľudí v tomto gyme. Chcem si zaslúžiť byť v tomto gyme trénerka.

screenhunter_466-nov-06-18-02

Tak čo vymyslí Monča? Ďalšiu stávku! Chcem sa vrátiť na predošlé fyziologické hodnoty a dosiahnuť highlight svojho tela, svojich možností.  Tak naklušem na InBody analýzu tela, napíšem status na svoju fanpage, čo chcem za tri mesiace dosiahnuť a zadefinujem si trest, ktorý dostanem, ak to nedám. Budem trénovať klientov tri mesiace ZADARMO. Zverejnené, vedia o tom všetci tréneri v gyme a ďalších 3000 ľudí na mojej stránke.

Čo som podstúpila?

Myslím, že všetko, čo som dokázala. Viac už by mi asi odstrelilo dekel a je na tebe, aby si zvážil, či by si zvládol viac, alebo menej. Posúď sám…

Začiatok stávky, prvý mesiac

3x týždenne mám tréning boxu s Robom, ktorý dopĺňam asi 2 silovými tréningmi. Stravujem sa prirodzene podľa overených zásad, bez extra suplementov. Beriem to viac-menej tak, že mám čas, chillový režim. Zaviedla som predsa dva silové tréningy navyše k boxu. Nakoniec som sa z výsledkov po mesiaci v pozitívnom slovazmysle nezbláznila.

img_20160923_195232

Začína druhý mesiac stávky

Dosť som zabrala, makám lebo ostávajú dva mesiace a predošlý mesiac som síce makala na boxe a na dvoch silvových tréningoch, ale telo potrebuje väčší impulz. Takže zavádzam zmeny v tréningu, strave, suplementoch, aj životnom štýle.

Dovoľ mi popísať ti môj deň

Ráno vstávam o 5:00, aby som o 6:30 bola v gyme pripravená odtrénovať moje skupinovky. Ráno začínam 0,5l studenej vody s citrónom, nakreslím si tvár, zabalím veci a idem na autobus, ktorým cestujem asi  45 minút do OFA.

Tam si ráno dávam raňajky: bielkoviny + klíčky (nechutnosť) + zdroj zdravých tukov, aby som nalačno mohla okolo 12:00 (+- hodina) odtrénovať u Pukača box. Pred boxom sa posilňujem ručne mletou kávou, ktorú si meliem v gyme ako dilino na drevenom mlynčeku. Zarábam ju cez aeropress a pijem s troškou MCT oleja od Powerlogy.com

Po náročnom boxe si dávam svoj proteínový nápoj + BCAA a idem do sprchy. Do 40 minút už musím jesť svoj obed: bielkoviny + sacharidy (ryža + zelenina) + olivový olej. Svoje jedlá korením prevažne kurkumou pretože má protizápalové účinky, detoxikuje telo, prečisťuje krv, podporuje metabolizmus tukov. Ďalej využívam chilli s čiernym korením, ktoré majú podobné účinky ako kurkuma. So soľou sa  to snažím nepreháňať, aj keď ju mám rada.  Začala som suplementovať rybí olej. Áno, chutí to presne tak, ako predpokladáš. Prvýkrát – OK. Druhýkrát – do riti! Tretí deň to skoro vyvraciam do drezu, rovno na recepcii. Neznesiteľné. Potom mi však bolo poradené, aby som ho zapila freshom z grepu. Zabralo. 1-2dcl grepovej šťavy tú nechutnú chuť dokonale prerazí. Who´s the boss?!

Dve hodiny po obede si miešam svoj studený Matcha čaj do 3dcl vody, s 1pl lyžicou MCT oleja. Pekne to naštartuje metabolizmus, podporuje spaľovanie tukov, dodáva energiu…

Večera je striktne ešte pred dvomi večernými skupinovkami, pretože 3-4hodiny nejedenia pred spaním musia byť dodržané. Tú tvoria, ako inak, bielkoviny + zelenina +  zdravé tuky.

Celý deň chodím so shakerom s vodou, ktorý prirástol k pravej ruke ako k mame decko. Vypijem denne asi 3l čistej vody. Tie dopĺňam sypaným žihľavovým čajomsypaným čajom z biliniek, ktoré podporujú kvalitný spánok.

Okrem BCAA, rybieho oleja a MCT som začala suplementovať aj vitamín D, ktorý má skvelý vplyv na svalovú hmotu, posilňuje imunitu, drží na uzde inzulín.

Týždenne 3-4 tréningy boxu som dopĺňala 3-4 silovými tréningmi2x týždenne som chodila na hodinu plávať . Samozrejme plávanie mi vydržalo dva týždne, radšej som si dala Dynamax tréning, ktorý mi zabral tak 30minút a bol účinnejší. V Ambio klinike som si zacvičila aj SM systém -súbor cvičení zameraných na aktiváciu hlbokých svalov.

img_20161007_104537

Ako regenerujem

V rámci regenerácie sa snažím denne spať aspoň 5 -7 hodín, čo je pri mojom energetickom a mentálnom výkone málo. Malo by to byť aspoň 8 hodín. Regeneráciu sa preto snažím podporovať  ako sa dá, preto suplementujem aj melatonín.

Melatonín podmieňuje denný (cirkaciánny) rytmus človeka. Má podporné účinky na imunitu, antioxidačný účinok, vplyv na transportné procesy v tráviacej sústave, ovplyvňuje pohyblivosť čriev. Prioritne je to však  „spánkový hormón“, ktorý ovplyvňuje kvalitu našej regenerácie. Tvorí sa v mozgu, prirodzene cez našu zreničku v oku, ako prirodzená reakcia na stmievanie sa. Lenže v mojom svete sa nestmieva, keď som v gyme, kde sú zabednené okná a celý deň som v umelo osvetlenej hale. Navyše veľa pozerám aj do monitoru notebooku a telefónu. Takže som si nainštalovala na telefón antibluelight appku, ktorá mi automaticky od 17:00 nahadzuje nechutný filter na display mobilu, ktorý bráni prenikaniu modrého svetla. Práve toto svetlo znižuje tvorbu hormónu melatonín v našom tele. Nič nevidím, nevadí, FOCUS!, potrebuješ regenerovaťF-lux – rovnaký filter pre Windows na notebooku už je v mojom noťase funkčný rok.

img_20160930_000042

Čo s nohami, ktoré sú teraz unavované každý deň? Objednala som si kompresné návleky od Protreing.sk, ktoré si  v rámci regenerácie dávam vždy po tréningu.

Čo so svalovicami? Jednoduchá odpoveď, moje otužovanie, ktorému sa venujem druhú sezónu v rámci spoločnosti slovenských ĽadoBorcov.  Okrem toho natieram svoje zosvalovicované telo hrejivo-chlaciacim gélom, takisto od protrening.sk.

Do tohto hocikto nepôjde! Musíš byť pomätenec, aby si to urobil ako ja!

Kempovačka v OFA

45 minút krvilačného cestovania v MHD je zážitok, ak sa vzdelávaš a motivuješ audionahrávkami Garyho Vaynerchuka, ale nie keď už nevidíš od únavy. Preto som sa z času na čas rozhodla, že prespím v gyme. Bolo to asi raz za dva týždne, kedy som večer končila v OFA okolo 21:20 a ráno som už o 6:00 mala klientku. Nemalo zmysel cestovať domov, ak by som dorazila domov okolo 22:20 a ráno by som vstávala o 4:00. Prvé dve príležitosti som mala naložené v trenkách. Pak už to bolo v pohode.

Nezhoda so spolubývajúcou14446001_1058015894319010_5482879453131556123_n

Dáša, kamoška, s ktorou bývam, ale okrem toho sa poznáme už asi 600 rokov mi na moju žiadosť (prichádzajúcu cez telefón z gymu), dáva do mrazničky asi 5 sáčikov s vodou, aby som mala ľad na regeneračné ľadové kúpele vo vani.  O pár dní si Aďa nemá kam v mrazničke dať mäso/zeleninu, tak mi vody vyhodila. Za čo som chytila záchvat. V rebríčku priorít normálneho človeka je to normálne, že mäso má v mrazničke prednosť pred sáčkami s vodou. Lenže ja mám rebríček iný. Preto robím scénu a hádam sa.

Požiadavka like a blázon

Keďže už cvičím väčšinu dní dvojfázovo, týždenne upotím tak 12 legín, 12 tričiek a o ponožkách a spodnom prádle ani nehovoriac. Lenže, napriek tomu, že ma sponzoruje Reebok, nemám tých legín 12, tak ich musím prať. Avšak kedy, keď odchádzam z domu o 6:00 a prichádzam domov medzi 21:00 – 22:00? Ospravedlňujúca sa správa do spoločného chatu pre baby: „Sorka baby, ale viete aký mám teraz režím,musím niečo nosiť, musím to vyprať, nech z mojich vôní v OFA neumrú. Bitte, mohli by ste si prať skôr ako o 20:00, nech je free práčka, aby som nečakala na svoje prádlo do 1:00?“. Snaha pochopiť to bola, aj tak sa chybička vloudila, tak som prala do 00:30. Ad1 to plieskalo na celý byt a rušilo to baby aj mňa, ad2 som nemohla regenerovať! Shit!

Vosk na tele je sexi, ale nie, keď si v stávke

Vieš, ako som spomínala melatonín. Umelé svetlo je proste jeho smrť, takže, čo sa dá ovplyvniť, ovplyvním. Keby mi mal niekto platiť za vypínanie svetiel na byte, zarobila by som asi balík. Akonáhle som prišla domov, na chodbe bolo zhasnuté. Po večeroch som vo svojej izbe fungovala zo zásady pri sviečkach. Zapálila som si tri sviečky a zakopávala na každom metri, pretože priorita nebola vybaliť si veci po sťahovaní sa na nový byt. Priorita je stávka.

Čo som ovplyvniť nevedela

Akokoľvek sa snažíš vytvoriť si ideálne podmienky, zabudni na to, že sa ti to na 100% podarí. Nedá sa to. Svet nie je len o tvojom cieli a o tebe. Sú v ňom ľudia, počasie, dopravné podmienky, rodina, priatelia. K nim patria emócie, zážitky, iné okolnosti, ktoré ťa ovplyvňujú. Do môjho sveta patril aj kamarát, ktorý umrel počas obdobia trvania mojej stávky. Vtedy mi bolo jedno, či funguje môj filter na telefóne, bolo mi jedno, či mám dostatok bielkovín vo svojom obede. Vtedy sa svet otočil a trápilo ma ako sa cítia ľudia, ktorým bol ešte bližší ako mne, ja som sa cítila strašne a stávka šla bokom. Bola mi ukradnutá. Vtedy, priznávam, šiel aj jeden pohárik alkoholu dole krkom. Ten bol jediný počas celej stávky. Boli to ťažké dni, ale musela som sa vrátiť do života a makať ďalej, čo ale neznamená, že ma to stále veľmi nemrzí a že na neho nemyslím.

Ďalšia okolnosť a toto ťa možno prekvapí! Musela som pracovať! Áno, tréner si neškrabká pravú polku celý deň. Venuje sa od rána klientom, musí s človekom komunikovať, strážiť ho, vzdelávať ho, robiť s ním často interaktívne cviky, robíme psychológov, konzultantov, poradcov, máme zodpovednosť. Týždenne mám presne 6 skupinových tréningov a niečo vyše 20 súkromných tréningov. Okrem toho som si teraz zaplatila marketingového experta, s ktorým riešim posun svojej obchodnej značky do iného levelu, takže každú voľnú chvíľu pracujem na notebooku, moja malá sestra mala birmovku, sťahovala som sa, prednášala som v jednej firme o výžive v rámci celodennej akcie, kde som sa samozrejme musela pripraviť, bola som hosťom na celodennom seminári u Miška Kopeckého + v ďalších jeho webinároch. Svet sa nezastavil kvôli mojej stávke, musela som žiť svoj bežný nebežný život a zarábať peniaze na strechu nad hlavnou, na účty, na jedlo a na plnenie mojich snov.

14237520_1040314302755836_7575198009021068296_n

Čo mi pomáhalo najviac

„Aj tak to nedáš Mondži!“, povedal Pukač niekoľkokrát týždenne. „Celý tréning stojí za hovno.“, povedal poslednú dobu Daniš.

A toto ma posúvalo viac a viac vpred. Nechcem zbytočné chvály od ľudí, ktorí nevedia čo zvládam a čo nie. Chcem zaslúženú pochvalu.

Často mal Igor Daniš pravdu, keď to povedal, pretože som to vedela aj lepšie, ale púšťala to moja hlava. Aj Robo rýchlo pochopil, že na mňa najviac zaberá, ak o mne pochybuje a zabŕda. Povedala by som, že určite mal chvíle, kedy o tom seriózne pochyboval, že to zvládnem, ale sakramentsky si vážim, že mi vytrvalo nakladal na tréningoch a či to on niekedy prizná mne do očí, či nie, chcel mi pomôcť.  On je typ človeka, ktorý do teba bude zabŕdať, kedy sa dá, ale ocení, ak vidí, že sa snažíš, máš pokoru a CHCEŠ! Myslím, že toto som ja vždy mala. Robo mi nakladal tréningy, ktoré ma vždy prinútili siahnuť si na dno mojich síl, či psychických, či fyzických a preto si ho ako trénera, aj ako človeka vážim. Ak by mi nakladal málo, viem, že by ma podceňoval, že by ma nepokladal za dostatočne zdatného makača na to, aby som to zvládla. Preto som za každý ťažký tréning vďačná a aj keď mi ujde nejaká nadávka, snažím sa držať hubu a krok a urobiť to.

20161104_185745

Tieto posledné týždne som doslova horko zaplakala po tréningu a dokonca raz aj na tréningu. Bol to výsledok môjho vyčerpania a tlaku, aký som cítila, pretože sa blížil koniec. Ani na sekundu som sa za to však nehanbila. Bol to len hnev, ktorý som cítila. Hnev, že už nevládzem, tak skutočne. Posledné dva týždne som mala už presilené bočné lýtkové svaly na oboch nohách a poranené a presilené obe zápästia na rukách.  Tak už to proste nešlo, tak dobre ani hlavou, ani mojou telesnou schránkou.

Tu by som sa rada poďakovala rehabilitačnej klinike Ambio, ktorá okrem mobilizačných cvičení so mnou riešila aj regenárciu môjho tela. Počas trvania stávky som u nich bola na bankovaní a dostala som starostlivosť aj o moje presilené lýtka a zápästia.

Najväčší úspech stávky

Keď som po troch týždňoch zavedenia niekoľkodňových dvojfázoviek, rybieho oleja, MCT oleja, D-čka a všetkých tých psychodetailov prišla na kontrolné meranie, Petre padla sánka. Povedala mi, že som dosiahla rekordný výsledok v náraste svalov. Za tri týždne som nabrala 1200g svalovej hmoty. Čo je vraj veľmi neobvyklé a vraj také výsledky nevidela ani u bikini fitnessiek. Neuveriteľná spokojnosť a hrdosť bola to, čo som cítila.

screenhunter_465-nov-06-17-17

Verdikt

Po všetkých tých chorých rečiach asi chceš vedieť, či som to dala. Áno, dokonca skôr ako bol konečný dátum. Splnila som podmienky. Ale najdôležitejšie je, že som zas prekonala samú seba a ak si dočítal článok, asi si pochopil, akým až chorobným prístupom.

Veľa z toho, čo som vyviedla za tieto tri mesiace nebolo normálneho, ale veď ja som nikdy nechcela byť normálna!

Cieľ však neboli čísla, ale niečo oveľa viac…

Teraz ťa zabijem, to ti garantujem

Všetko, o čo v stávke šlo, som splnila, ale bije sa to vo mne! Vieš prečo? Poviem ti to, ale musíš sedieť. Všetky tie prekliate bláznovstvá, meraná strava, tréningy, suplementy, sviečky, hádanie sa na byte za pračku, všetko to viedlo k výsledku, ktorý som si zadefinovala v číslach. A vieš čo sa stalo? Všetky tie svaly sú vraj preč a nejaký tuk je späť a to za 5dní. Pýtaš sa, ako je to možné? Aj ja. Si zmätený? Ja som tiež.

V utorok o 14:00 som zjedla kuraciu pečienku s grilovanou cukinou, ktorú som v noci o 2:00 vyvracala v celých kúskoch po 12tich hodinách. Vracala som a hnačkovala celú noc. Zrejme bola pokazená, zoxidovaná, čokoľvek a proste mi to spôsobilo také žalúdočné problémy, že som nemohla jesť ešte najsledujúci deň. Moje posledné dva tréningy nestáli za nič, keďže som bola slabá a v piatok som zašla na dátumovo posledné meranie a váha mi vyhodila mi tieto výsledky. Tak som sa dala zanalyzovať ešte 4x a trocha si poplakala na stoličke, kde som sa predtým škerila. Neverila som tomu a popravde, neverím doteraz! Podľa váhy je moje telo v rovnakom stave ako keď som pred tromi mesiacmi začala, avšak vyzerá neporovnateľne lepšie, vyšportovanejšie, pevnejšie, svalnatejšie a štíhlejšie. Čo mi vravia aj tréneri a ľudia v mojom okolí.

img_20161029_173012

Chceš vedieť, či som sklamaná?

Prvá vec, ktorú som si povedala bola, že to bolo všetko zbytočné. To bola prvotná prekliata myšlienka. Lenže, keď som sa z tej stoličky postavila a odišla. Uvedomila som si, že som vyhrala aj tak!

Všetka tá námaha, všetka tá snaha, všetky tie slzy, pot, drina, laktát v svaloch, trpkné sliny, sviečky, bielkoviny, prekliaty nechutný rybí olej ma naučili to, že ja som fakt schopná všetkého, čo si zaumienim!

Postav ma pred akúkoľvek výzvu, ja ju zdolám! Možno mi to bude trvať dlhšie, možno budem pritom plakať od únavy, možno mi Daniš povie, že ten tréning bol slabý, možno ma Pukač premenuje na Piškótu, aj tak to dám a je mi jedno, či príde nejaká kuracia pečienka, aj tak ju nakopem do zadku a získam všetko, prečo som drela, späť!

Upozornenie:

Uvedom si prosím, že toto, čo som ja stvárala bol chvíľkami prehnaný šprint do cieľa, ktorým som chcela otestovať svoje schopnosti a pevnú vôľu. Do takýchto extrémov je málokto ochotný zájsť a toto ja od svojich zverencov ani neočakávam, nikdy som neočakávala a ani nebudem. Všetko sa dá PRIMERANOU zmenou životného štýlu, stravovania sa a zavedením primeraného množstva správne navrhnutých tréningov dosiahnuť. Nebude to hneď, na to môžete zabudnúť, ale postupne prídu výsledky.

Každopádne ju vyhodnocujem pre mňa prospešňejšou akou bola tá prvá. Tam som dané výsledky doklepla hodinovými plávaniami, hladovkou a odvodňovaním, keďže šlo len o celkovú váhu môjho tela. Svojich 16kg za 3mesiace som schudla len úpravou stravy a 4 tréningmi týždenne. Lenže, ak už  máte v tele len 15% tuku a máte už pôvodne nadpriemernú váhu svalstva, ide to už naozaj ťažko. Práve preto som zaviedla všetky tieto opatrenia. Bol to viac menej experiment, ktorý hlavne slúžil na to, aby som sama sebe a možno aj ostatným dokázala, že na to mám. Chcela som otestovať, čo sú moje telo a psychika schopné zvládnuť. Toto som presne aj zistila a stačilo mi to. Je to pre mňa skvelá skúsenosť, ktorá mi dala neuveriteľne veľa, ale myslím, že už v budúcnosti takéto pošahané stávky robiť nebudem.

» Chceš konečne zmeniť svoje telo, zbaviť sa tuku, vyformovať svoju postavu a konečne nadobudnúť sebavedomie po akom túžiš celý život?  Podelím sa s tebou o to najlepšie a budem sa venovať len tebe a to rovno tri mesiace! To všetko takmer zadarmo.  KLIKNI SEM » 

One thought on “Keď som šla za svojim cieľom po hranici zdravého rozumu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *