PROJEKT „MONIKA 2015“

Ukončenie stávky „PROJEKT MONIKA 2015“ je tu!!!

 

Ako viete, koncom januára sa mi stalo vážne zranenie kolena, ktoré vyžadovalo operáciu a 12006319_828684270585508_5183172982735045874_nprakticky ma zabrzdilo vo všetkom, čo som robila. Na operáciu som čakala až do mája a po operácií som ďalšie mesiace regenerovala, stavali sme s Fitnessou nový gym, veľa sa
toho udialo v profesionálnom, ale aj osobnom živote. Táto stránka vznikla pre baby, ktorým chcem dať inšpiráciu, pretože rozhodnutie vyhrať sama nad sebou a samotná realizácia nie sú vždy práve jednoduché. Uvedomila som si ale, že víťazstvo nie je jednorázová záležitosť – musíš vyhrávať každý deň, inak začneš prehrávať. A preto som sa rozhodla zamerať sa na návrat na opätovné vyhrávanie. Zranenie ma nemohlo zabrzdiť, moje telo musí vyhrávať každý deň, iba tak vás môžem ďalej motivovať a pomáhať vám.

Preto som sa začiatkom septembra nahnevala a s Mišom Duchoňom uzavrela stávku, ktorej hlavným cieľom bolo zlepšiť svoju vtedy aktuálnu situáciu, ktorá bola suma sumárum:
– obavy z kondičných cvikov,
– nalomená motivácia,
– neúplný rozsah pohybu v operovanej nohe,
– celkom mizerná kondička, keďže som so zoperovaným kolenom nemohla cvičiť prakticky žiadne kondičné, vysokointenzívne intervalové cviky a návratu k nim som sa obávala,
– oslabnuté svaly,
– malá sila,
– 64kg!

Cieľom stávky bolo:

Do dňa 21.12.2015 mať 58,0kg alebo menej.
Chcela som nabrať svalstvo, zbaviť sa tuku, ale najmä zosilnieť, zfunkčnieť, získať späť svoju kondičku a najmä získať späť svoj bezbolestný 100%-ný rozsah pohybu v nohe. Chcela som dosiahnuť svoju doteraz najlepšiu formu, takú, ktorú som nemala ani keď som vyhrala Do Formy. Do konca septembra som sa chcela naučiť naučiť stojku, aspoň s nohami o stenu a do konca roka som sa chcela naučiť aj L-sit, ktorý je pre mňa obrovskou výzvou.
Pokiaľ by som to nedala, v mesiaci január a február 2016 by som všetkých mojich klientov trénovala ZADARMO!
Moja odmena bola zrejme jasná: Zdravé, funkčné, silné a výkonné telo, ktoré vyzerá dobre.

Chcela som vyhrať sama nad sebou a nesklamať ľudí, ktorí vo mne veria. Šla som do toho verejne, pretože od toho lepší záväzok neexistuje.

Aký bol môj režim

Tréningy

Celé štyri mesiace som makala 6x týždenne, čo predstavovalo 3 skupinové tréningy pod velením Miša Duchoňa, ktoré bolo silovo-kondičné. Zvyšné 3tréningy boli vyslovene silové, kedy som makala so závažiami, alebo s vlastnou váhou. Jeden z troch silových tréningov bol pod dohľadom Miša, nieže by som nevedela čo robiť, ale myslím, že každý dobrý tréner potrebuje tiež svojho coacha, ktorý vie objektívne posúdiť na čom ešte treba zapracovať a motivuje ho k ešte lepším výkonom. Ďakujem Mišo!

ahoj

Predposledný týždeň pred koncom som navýšila svoj tréning na dvojfázové kolá, kedy ostal základ 6 tréningov + každý deň som mala na pláne kondičný tréning (šprinty, švihadlo, angličáky…). Píšem „mala na pláne“, pretože si moje neoperované koleno asi v polovici prvého dvojfázového týždňa vyžiadalo prestávku a svoj protest zahájilo opuchnutím. Opuch bol zrejme spôsobený presilením, preto som povolila. Na tri dni som druhú fázu jednoducho vypustila, koleno ľadovala a sústredila sa na to, aby sa pekne zregenerovalo. Akákoľvek bola veľká cena prehranej stávky, nestálo mi to za ďalší úraz. Treba počúvať svoje telo a keď si pýta odpočinok, treba mu ho dopriať!

Koleno sa po 3 dňoch vrátilo do formy a začal sa posledný týždeň makania. Nechcela som však nič riskovať, preto som zaviedla ako druhú fázu plávanie. Posledný týždeň som popri mojich tréningoch každý deň chodila na hodinu plávať na Pasienky.

Strava a pitný režim

Stravovanie bolo pre mňa prirodzené, také, ktoré držím od začiatku svojej premeny, teda dostatok bielkovín, zdravých tukov a zeleniny. Posledný týždeň som konzumovala skôr bielkovinovú stravu, ktorej nebolo práve veľa.

Pitný režim bol samozrejme zložený len z čistej vody, vody s citrónom a čajov. Denne cca 3-4litre.

Spánok a fyzická únava

Počas obdobia stávky som sa snažila poctivo dodržiavať svoj spánkový režim, ktorý pozostával vždy minimálne zo 7-8 hodín spánku, ktorý bol ideálne od 22:00, no v horšom prípade od 22:30. Na spánok som sa snažila vytvárať si čo najideálnejšie podmienky: letový režim na telefónoch, vypnuté elektronické zariadenia (kvôli elektrosmogu), chladnejšia izba, znížený príjem tekutín pred spánkom, zabezpečená čo najvyššia tma,… Spánok bol pre mňa mimoriadne dôležitý, nielen kvôli lepšej regenerácii svalov pri vysokej športovej záťaži, ale aj z dôvodu mentálnej regenerácie.

Suplementy

Počas trvania stávky som suplementovala len práškový proteín – raz denne (po ťažšom tréningu), BCAA – pred a po tréningu a omega3. Neužívala som žiadne spaľovače tukov ako L-carnitin a podobné doplky, ktoré sú podľa mňa úplne nepotrebné. Prijímala som len 10492243_855059314614670_1933626121322555886_nkofeín a to z kávy, či sypaného zeleného čaju. Na zlepšenie kvality mojich kostí, kĺbov a chrupaviek som neužívala žiadne výživové doplnky, varila som si však 5-6-7 hodinové vývary zo špikových kostí, ktoré im dodávali dokonalú prirodzenú a navyše chutnú výživu.

Zlepšovák

Keďže som sa už v lete začala otužovať ľadovými sprchami a naďalej v tom pokračujem už v jazere a to so slovenskými Ľadoborcami, cítim, že to pomohlo aj tomu, aby bola moja cesta k môjmu cieľu plynulejšia. Otužovanie urýchľuje regeneráciu, znižuje zápaly, zlepšuje imunitu, urýchľuje metabolizmus, podporuje vznik hnedého tuku a okrem ďalších skvelých účinkov má aj za dôsledok vyplavovanie endorfínov – hormónov šťastia, ktoré boli pre mňa tiež veľmi dôležité, pretože šťastie = spokojnosť = lepší mentálny stav = lepšie fyzické výsledky. Je to taký začarovaný kruh.

12373407_1729013407333095_2231006127734932845_n

Asi pred mesiacom sme si s Mišom sadli a dali bojovú poradu ohľadom môjho progressu, ktorej výsledkom bol plagát, ktorý som videla každé ráno ako prvé, keď som sa zobudila. Pripomínal mi čo je najdôležitejšie k dosiahnutiu môjho cieľa.

10581661_10201065376311925_618934788_n

Čo mi stávka vzala a čo som musela obetovať

Uvažujem nad tým, čo mi stávka mohla vziať a naozaj nenachádzam nič čo by mi spôsobilo zlý pocit zo seba.

Obetovala som energiu, voľný čas, niekedy posedenie s priateľmi pri poháriku vínka, nejaké hodiny nadbytočného spánku, ale nič z toho nebolo v takej miere, aby som to ľutovala. Nič z toho nebolo v takej miere, aby som pociťovala nejakú sociálnu, či inú stratu. Mala som a mám prioritu, ktorej cieľom bolo zlepšiť kvalitu môjho tela, výkonov, sily a zdravia, čo malo za dôsledok celkové skvalitnenie môjho života.

1725085_866980700089198_5188102046461632825_n

Dnes je 20.12.2016 a ja som sa už včera postavila na váhu a odvážila som pod drobnohľadom 🙂

Výsledok: 57,8kg
12341556_867783433342258_6081122766297345696_n
Lenže toto všetko je len číslo! Táto stávka mi vrátila oveľa viac!

Získala som svoju motiváciu a odhodlanie! Získala som znova plný rozsah pohybu v nohe, zbavila som sa bolestí a vrátila som sa ku kondičným cvikom a tréningom a to bez obáv, že sa mi niečo s nohou stane v dôsledku čoho som znova získala späť svoju kondičku, rýchlosť a funkčnosť. Získala som späť svoju silu, čo sa odzrkadlilo pri cvičení s vlastnou váhou, i s činkami. Tú stojku s oporou o stenu som sa naučila, zhyby zvládam s expandrom s nižším odporom. Jediná vec, ktorú som nesplnila je zvládnutý L-sit, ktorý však naďalej ostáva v mojom zozname vecí, ktoré chcem zvládnuť.

IMG_20151219_130441

Tým, že som bola v tejto stávke a v projekte „Monika 2015“ sa však môj život nezastavil. Celý čas som popri mojich osobných tréningoch fungovala ako osobná trénerka mojich klientiek, písala som svoju knihu, pracovala na svojej webstránke, riešila dizajn mojich tričiek, pomáhala na školeniach Fitnessy, ktoré som sama absolvovala, bola som na konferencii o výžive v Brne, absolvovala školenie Dynamax, chodila na prednášky, zorganizovala a držala dva vlastné semináre, na ktoré mi prišlo dokopy vyše 50 žien, viedla som Štvrtkovú výzvu – skupinové tréningy počas troch týždňov, ktoré boli úplne ZADARMO. Varila som si, prala som si, upratovala som, platila si účty, mala cyklus, trávila čas s priateľmi, s rodinou, fungovala som ako bežná samostatná žena. Pretože všetko na svete dokážem, ak chcem a TY tiež!

kolazis

Ak ty sama toto všetko chceš, chceš mať pekné, funkčné, zdravé, výkonné, silné telo, silnú myseľ, sebadôveru a výsledky, nečakaj pre Boha na nič! Nie je na čo čakať, vezmi svoj život do svojich rúk teraz! Rada ti s tým pomôžem! Prihlás sa do môjho nového programu Sama nad Sebou, ktorý rozbieham v januári 2016 a staň sa súčasťou môjho tímu, pretože, ak som to dokázala ja, dokážeš to aj ty!

Najviac by som chcela poďakovať Mišovi Duchoňovi, ktorý mi predostrel túto stávku a držal skvelé skupinovky, na ktorých som si mohla zacvičiť. Dikes Mišo! Ďakujem však aj všetkým kamošom, ktorí vo mne verili, podporovali ma, pomáhali mi a chápali to, čo robím.

2